Beskeder fra biblioteket

Beskeder fra biblioteket

Når du er oprettet som låner på Stevns Bibliotekerne, kan du vælge mellem forskellige måder at modtage beskeder fra os på - se mere nedenfor.

""

Hvordan kan jeg modtage beskeder fra biblioteket?

Icon Description

Du har disse valgmuligheder:

  • via push-beskeder i appen. Du kan i indstillingerne i appen på Min side til-/fravælge push-notifikationer.
  • via mail. Du kan slå det til/fra på din brugerprofil, når du er logget ind på stevnsbib.dk, eller hos personalet i den betjente åbningstid.
    Husk at holde din brugerprofil opdateret med korrekt mailadresse, eller give os besked ved ændring.
  • via SMS.  Du kan slå det til/fra på din brugerprofil, når du er logget ind på stevnsbib.dk, eller hos personalet i den betjente åbningstid.
    Husk at holde din brugerprofil opdateret med korrekt mobilnr., eller give os besked ved ændring.

Det er gratis at modtage disse beskeder.

Hvad får jeg besked om?

Icon Description

Du får bl.a. disse vigtige notifikationer:

  • Reserveret materiale, som er klar til afhentning. Bemærk reserveringsnummeret, som består af op til 3 cifre.
  • Påmindelse om, at du skal aflevere om 3 dage.
  • Hjemkaldelse 14 dage efter lånetidens udløb.

Det er dog stadig dit eget ansvar at holde øje med, hvornår dine lån skal afleveres. Uanset om du er tilmeldt notifikationer, skal du betale gebyr ved overskridelse af lånetiden.

Der kan komme flere typer servicemeddelelser fra appen, i takt med at der udvikles nye funktioner.

Kan jeg forny inden lånetiden udløber?

Icon Description

Når du får en påmindelse om lånetidens udløb, vil der være 3 dage til lånetiden udløber. Derfor kan du nå at forny materialet inden afleveringsfristen, hvis der ikke er reserveringer på materialet.

Tjek dit kvitteringssvar for fornyelsen, eller tjek din lånerstatus for at sikre, at fornyelsen er gået igennem. Fornyer du via appen 'Biblioteket', kan du med det samme se, om fornyelsen er gået igennem.

Hvorfor har jeg ikke fået nogen påmindelse?

Icon Description

Oftest skyldes det, at din mobil har været slukket i længere tid (fx under ferie), eller din mail-indbakke er fyldt. Har du fået ny mailadresse eller mobilnummer, kan du ændre oplysningerne på din brugerprofil på hjemmesiden eller i appen - eller ved henvendelse til biblioteket i den betjente åbningstid. 
Det er dit eget ansvar, at disse ting er i orden.

Hvis du af en eller anden grund ikke har modtaget en mail/sms fra biblioteket, eller din mail/sms-fornyelse ikke går igennem, fritager det ikke for gebyr ved for sen aflevering. Der er tale om en service, og derfor skal du selv sørge for at tjekke din lånerstatus.